Eve is a young woman ill at ease with herself. Her mother, a home-care nurse, asks her to visit one of her patients. He is a rather strange man and in his home, Eve discovers a mysterious object: an antique and atypical Polaroid camera that she can't help stealing and that will turn her life and that of her friends upside down.