From the Greek communities of Constantinople and Alexandria in the early 20thcentury, to the front lines of WW1 and the changing face of Athens in the 1940ʼs and 50ʼs, Dumas goes back in time to retrace the footsteps of Greek painter Thalia Flora-Karavia. Through the life and work of this distant relative, she discovers a long-lost world of cosmopolitan diversity and her own family roots.