In her documentary, Nurith Aviv interweaves links between biographical and biological narratives.
Using photographs from her personal archives, memories, and the thoughts that these images stir in her, the filmmaker sets out to meet neuroscience researchers to evoke with them subjects such as memory, mirror neurons, bilingualism, reading, smell, and the traces of experience.