In Des mots qui restent, six people evoke the memory of the languages of their childhood, Judeo-Spanish or Judeo-Arabic languages, and Judeo-Persian. These languages are very different from each other, but they all have a Hebrew component, and above all a common trait: they were written in Hebrew letters. Letters which, over time, have gradually lost their use and their force. Today, these languages themselves are dying out. But the resonance of the words, melodies, rhythms, and accents have left traces that continue to resonate for those who, as children, heard them.