The Moose is an invitation to rethink the western lifestyle. Scientists, psychologists, architects, farmers, American and European, wonder about the quality of life, the relation with others and with nature and share their experiences with the other possible on a daily basis. Both directors crossed the American continent during almost two years, in search of other manners to live together, to consume, to eat, to find accommodation, to grow, more respectful of the men and of the environment.