Paris, 1899, Pierre-Louis is a young, talented photographer and his models our an absolute obsession to him. Amongst them, the sulphurous Countess de Castiglione, his muse for a long time.
When the latter entrustshim with the realization of an ultimate portrait, he sees the ideal opportunity to venture again into the game of seduction which he is, this time, persuaded to win.