Arnaud Khayadjanian sets out on a journey in Turkey, in the land of his ancestors, who survived the Armenian genocide. Starting with a painting, followed by his encounters and accounts related by family members, he explores the little known story of the "Just," the anonymous people who saved lives in 1915.