A woman, Marie, is offered a magnificent watch by her friend Alain. A clumsy gesture, however, and the watch falls onto the ground and goes wrong. Annoyed, Marie visits a watchmaker who disturbs her even more. Furious, she slams the door. But the worst is yet to come for Marie and the dysfunctions of this watch are going to have incidences on her own life. When the watch will moves forward, her life will get carried away and everything will escape her. When it runs late, troubles of all kinds will catch up her.