A modern village, with geometric architecture, and similarly ordered vegetation. A small human community lives there quietly, at the time of the first steps of the space conquest. Two children revolve around a handful of characters going about their obsessions: a painter in love with clouds, a researcher in plant morphogenesis, an amateur rally driver and a scrap dealer who has met extraterrestrials. One night, a meteorite falls in the vicinity. This event sharpens the feeling of belonging to the universe of these actors of a life without history, and at the same time ours.