A tableau, made up of successive touches and by almost as many metaphors, of a small human community apparently living through the first moments of the conquest of space. They are confronted by a geological event around which a few reflections on space, species, and time crystallize which may then propagate themselves among the spectators, because that is the aim of this new filmosophy essay, or, if you will, philosophy by film (a kind of amusing philosophy).