Dibanguê, an African of around thirty years coming from a well-to-do family, decides to leave for an adventure in Europe. In the face of his failure, living precariously, shameful, he breaks any link with his famillle. Until the day when the spirit of his mother, who had recently died, appears to bring him face to face with his responsibilities.