Thierry (Alain Souchon) is a released convict who returns to dig up the loot he buried near a tree, 12 years earlier. To his dismay, the tree is so huge it is impossible to simply take his money and run. As he devises a way to tunnel out his cash, a vengeful police inspector (Jean-Louis Trintignant) is closing in with his own murderous intent. His police buddy was shot to death during Thierry's bank hold-up years before, and in the inspector's mind, justice has not been served.