Monday Morning Again is a small, fresh and surrealist film set in a colorful and joyful Paris. A film crew, led by David, attempt to shoot a love story. The author happens to be a steward and he's stuck on a flight between Paris and Lisbon, and the editor cuts all the love scenes featuring the heroine, who happens to be his ex.