The Devastated Land refers to relates to the Anthropocene, the current geological age, viewed as the period during which human activity has been the dominant geophysical influence on the climate and the environment. The traces of our urban, consumerist, chemical, and nuclear age will remain for thousands, indeed millions of years in the planet's geological archives and will subject human beings to considerable difficulties.