In which Scheherazade doubts that she will still be able to tell stories to please the King, given that what she has to tell weighs three thousand tonnes. She therefore escapes from the palace and travels the kingdom in search of pleasure and enchantment. Her father, the Grand Vizier, arranges to meet her at the Ferris Wheel, and Scheherazade resumes her narration: “Auspicious King, in old shanty towns of Lisbon there was a community of bewitched men who, in all rigour and passion, dedicated themselves to teaching birds to sing…”. And seeing the morning break, Scheherazade fell silent.