Cross is a race through the city. It is also the evocation of the crossing of the streets in the city center of Havre, reconstructed according to an orthogonal weft by Auguste Perret after the bombing of September, 1944. Cross is a summary of this very particular urban landscape. Temporal condensation: the route in the city, filmed in intermittent, is restored by a hasty flow of images. We do not stroll, the visit is a race, at the risk of a fall.