Locked up in a ship from which there is no escape, the madman is entrusted to the river with a thousand arms, to the sea with a thousand paths, to this great uncertainty that is external to everything. He is a prisoner in the middle of the freest, most open road. He is the passenger par excellence, that is to say, the prisoner of passage. And we do not know the land on which he will debark, just as we do not know, when he sets foot somewhere, which land he comes from.