The director and his wife, Laurence, are both bipolar (maniaco-depressive). They deliver together a real battle against the disease.
Today, Rodolphe Viémont films Laurence: a portrait and certainly also a self-portrait, without ever falling into vulgarity or voyeurism, erasing any stressful character of the subject. An intimist and esthetic movie.
Rodolphe and Laurence would like a child. But bipolarity being a partially genetic disease, there is a risk of thirty percent to pass on the pathology.