In Guimbererou, small Beninese village, time is marked by the course of the sun and the unchanging tradition. Nevetheless, since the arrival of the whites, life has profoundly changed. Between the oldies, almost in their hundreds, and the young drawn into a whirlwind of globalization, a gap has insidiously grown. How to communicate with each other? How to transmit the village's story before it disappears?