In this political drama, freedom of the press, government intrigue, and the murder of an Arab diplomat form the knots of tension that challenge two crime-fighters: Yves Dorget (Philippe Noiret), a newspaper reporter, and Catherine Carre (Nicole Garcia), a TV anchorwoman. Both Yves and Catherine independently start to investigate the assassination of the Arab leader, who opposed the sale of two French nuclear reactors to his country. The reporter and news broadcaster are soon working together and along the way, heating up their past romance. The pair become convinced that the French Secret Service is involved in the assassination, and just as they are getting a little too close to the truth, Catherine's boss is ordered to basically shut her probe down. In the meantime, Yves has published a story about a man who saw the assassination, and now Yves is in some serious trouble.