This drama is based on a 1953 one-act play by Georges Amaudi. It details the confrontation between a determined young criminal and two brutal policemen who are bent on exacting a confession from him. The young criminal and his partner were caught after they attempted to rob a circus ticket booth. Even though they all know his partner killed the ticket clerk, the two policemen conducting the boy's interview have decided they want him to confess to the killing. During the interview, the policemen use every inducement they can think of to get the man to confess. Carrots failing, they then beat him almost to death. The town mayor, however, has overheard the whole affair, and is indignant.