Far from the standard fisheye lens images of skateboarders gliding over perfectly smooth concrete skate parks, The Modern Skateboarding shows us a group of skaters who think nothing of riding through mud in the atypical and unconventional skating ground of the French countryside. Somewhere between fiction and documentary, this contemplative video follows a group of skater-farmers into the remotest parts of the Dordogne region.