Julia, young professional dancer, sees her life fall apart following a violent aggression. She becomes blind and returns to live at her mother's. While learning the Braille, Julia discovers Buddhism and its philosophy. Maxime, captain of police, responsable for the investigation, is going to implement everything to find the Julia's aggressor. Pure and violent feelings are going to spring up and urge him to make of this investigation a personal affair.