This film proposes, for the first time on the big screen, accounts, experiences and encounters that explore the decision to not send children to school, but to trust them and let them freely learn what excites them. The filmmaker's path of discovery leads us through four countries, the United States, Germany (where not going to school is legal), France, and England. This film is a search for the truth about the innate desire to learn.