Harris Tindall is a crayon sharpener. Last descendant of a family completely dedicated to this secular art, the sharpener refines every day the pencils mine according to the personality and the feelings of his customers. When a slightly curious journalist comes to make a report on this strange craftsman, Harris shows a little of himself suddenly.