13-year-old Aslan lives with his grandmother in a Kazakhstan village. He is a student at a high school where corruption and violence are rife and at odds with his obsession with perfectionism.
Young Bolat, the head of a gang of tough kids, humiliates Aslan in front of his classmates and extorts money from all the students.