As the presentation of Cyrano de Bergerac is going full swing, it is panic stations back stage. The main actor has just been knocked out, it is impossible for him to continue the play. By love for Roxane and to save the play, the stage manager, knowing the show off by heart, is propelled on stage in spite of Christian's reluctances.