Julie's latest fad finds a cool reception with her two best friends, Louise and Rose, whose love lives are not in a much better shape than Julie's. One of them maintains a secret love affair with her boss, while the other is in a dreary relationship that is on the ropes.
Julie is a regular client of her local bookstore, where she devours all the books in the Self-Help section. She plays a love-hate game with Marc, her gruff and uptight boss, and falls for the charm of Ange, a good-looking young guy who is also a fan of personal development.