In Provence, two farmers from the same municipality, who know each other well and see each other from time to time, exchange some kindnesses and small services. A little girl, child from a nearby village, a little roguish, likes to instigate the tensions, remaining good-natured, between the two men. Until the day when the situation becomes inflamed and ill-feelings settles in.