Pianoworks 13 involves at the same time design motion and real shooting. On a sound track played only by piano, four hip-hop dancers each evolve in clean body movements. The movie illustrates the strong link between the body, the instrument and the instrumentalist. The movements of the dancers then create a kind of caligraphique language reinterpreting the movements of the dancers.