On the day of his 16th birthday, Paul makes a pact with his friend Georg, who has to leave the city: Paul can go out with Georg's girlfriend Anna, so long as he gives her back to Georg, just the way she was, whenever Georg wishes.
Thirty years later, Paul is living happily with Anna and their two children. Georg suddenly reappears as the head of the department where Paul works. Has he come to take Anna back?