The film's tone is intimate but mysterious and ultimately despairing. It is essentially a portrait of two women, Nico and Zouzou, who are offered up for endless existential contemplation. There is no hint of even the most basic narrative but it is human nature to try to construct one, to try to thread together scenes, which are alternately jagged and brief, and sometimes-long Warholian takes that frankly court boredom.
Sometimes hypnotic, sometimes catatonic, Les Bleu des Origins is as bleakly beautiful as Nico's best music and was obviously a personal and artistic statement. If the film does represent the end of their relationship, it is certainly a last cinematic love letter from Garrel to Nico.