Colombia, December 2007: the whole world awaits the liberation of two FARC hostages, Clara Rojas and her son Emmanuel, who was born in captivity. However, several years earlier, the guerilla group had handed the baby over by force to a poor farmer, José Crisanto. The film recounts the incredible and moving story of this man and his family whose lives were to transform into a tragic journey.