Isabelle and Franck, both in their forties, come to Paris for the weekend. Their son-in-law’s parents have gone on holiday, leaving them their house. When they arrive, they are surprised to discover that the house is not empty: Bastard, the owners’ ageing dog rules the roost. But when the dog dies in pathetic circumstances, they wonder how they will ever be able to hide the truth from the owners.