Grégory Bonchamp, history teacher in a Parisian high school, fed up with receiving letters and bills attended for his dead father, Grégoire Bonchamp, decides to write to the andministration to put an end to this situation. He is far from expecting that this simple letter will tip over his life. So, when he is declared dead and wiped off of all computing registers instead of his father, how is he going to prove his existance and find his identity?