Until the day when a doctor in neuropsychiatry is immediately requisitioned by the army to sound a patient endowed with a strange peculiarity: he laughs and even has a sense of humor. His facial distortions and his inconsistent comments frighten the highest authorities. The man is quickly locked into a bunker with the doctor who has to cure after him so that the plague does not spread in the population. Only this contagion operates and although the sick person is forced into confinement, the doctor leaves with the virus into nature.