Jean-Luc lives in the montain. He loves Christine, but Christine loves another man who lives in the woods.
Adapted from Charles - Ferdinand Ramuz's novel written in 1928, Jean-Luc Persecuted is an action movie without word nor dialogue. Jean-Luc is a simple being, persecuted by the violence of life, eaten away by an unhappy love affair as by the disease of the body. The movie, shot in the majestic sets of the Pyrenean massifs, bitter, direct, violent as a passionate love, tells his fall.