It is the summer. Philippe is on holiday with his friend in his father's house. Something, besides the heat, torments him. As he does not know how to express neither his malaise nor his feelings, his friend leaves him. Later, he has a visit from a stranger. This old man will make for him become aware that nothing is eternal.