During the Great War in the French countryside. Soldiers come back from the front, the others leave. Louis, age nine, lives with his mother in the family farm They wait for the return of his father, gone off to fight. Louis hopes every day to see him again and helps his mother in the works of the farm while far off resound the rumours of the war. And then one day, finally, it is the return. Louis finds his father. A foreigner from the war veteran with severe facial injuries.