Phill means elephant in Persian, 1390 is the year 2011 in the Iranian calendar. Freely adapted from the images of the false video game made by Gus Van Sant for the two teenagers of the movie, Phill realizes again the scenography of this game and invents it from the beginning to the end. Investigating at the same time the question of imitation of the artistic gesture and that of the reproduction of the violent gesture, Phill ( 1390 ) does not want to be the place of a quiet reflection but the abrupt mirror of a violence which does not find a leak point, as if it was inexorably necessary to reproduce the work and the act, to imagine the road which leads to cold violence.