Vienna, 1906. A passionate love story develops between Franz Lobheiner (Alain Delon) and the young Christine (Romy Schneider). Lobheiner is, however, currently seeing the married Baroness von Eggersdorf. Upon learning of his wife's infidelity, the Baron von Eggersdorf provokes a duel with Lobheiner. But the former is no longer a real threat to the Baron. Lobheiner is now passionately in love with Christine. How will this love quartet end?