A little time after his marriage with beautiful and sensual young girl, Pozdnychev realizes that his married life created no link with his wife but that of physical love. Two children are born, whereas the indifference settles down in the couple. Then a violinist appears with whom his wife plays regularly the " Sonata to Kreutzer ", which allows her to bloom in a new passion. From then on, the husband is eaten away by jealousy...