Antoine is young, discreet, skint but optimistic and, gossips will say, a stalk naïve. Sensitive and endowed with undeniable human qualities, he feels an ill-being: he is perturbed by the ease with which he perceives things and events. He wants to speak about it to nobody until the day when he decides to consult a clairvoyant: Françoise de Mirepoix. This last one reveals to him that he has a gift for clairvoyance which he has to learn to master. Consolidated in his feelings, this revelation does not nevertheless seem to reassure him. His meeting with Josépha, a young creature with the looks of a madone, skillful and intelligent, is going to transform his life. They will love each other and Antoine will see nothing else but her.