Lucie is only six years old and nevertheless she already has alot to do The Dragon-comedian which accompanies her everywhere likes stealing everything and anything. Whether it is its book, a cat or noise, he will return them only if Lucie accepts his test: write the Chinese ideogram of the stolen object. Fearless and brave, Lucie is never afraid of taking up the challenge. And she fiinds herself in the fantastic country of ideograms to write the object lost in Chinese on the delirious advice of the Dragon-comedian.