200,000 Korean children have been dispersed throughout the world since the end of the Korean War.
Jung, born in 1965 in Seoul and adopted in 1971 by a Belgian family, is one of these children.
Adapted from a graphic novel, Approved for Adoption takes a look at a few key moments in Jung's life: the orphanage, arriving in Belgium, family life, a difficult adolescence... It recounts the events that have led Jung to accept the contradictions of his existence. Being uprooted, identity issues, integration, maternal love, and a reconstituted and mixed race family are just some of the themes that are broached with poetry, humor and emotion.
Consisting of an amazing mix of live-action and drawn images, between present and past, and employing historical and family archives, Approved for Adoption is an animated autobiographical tale that breaks new ground.