After an eventful stopover and reunion in Barcelona, our three heroes Esteban, Zia and Tao and their companions set off aboard the Great Condor for China, where vestiges of the Mu Empire seem to remain. The three heroes' journey to the other side of the world is littered with wonderful encounters, extraordinary adventures and countless pitfalls.
Along the way, they will have to face formidable adversaries, often greedy and power-hungry. But an even greater threat lurks around every corner... that of the terrible and implacable Zarès, that mysterious and worrying being, also in search of the legendary Cities of Gold...