Half-brothers Joël and Régis have nothing in common but their father, who they barely know. Joël is unemployed and lacks initiative. France, a "racist country" according to him, is the cause of all his woes and being black is his constant excuse not to look for work or even pay for his bus ticket.
Determined to punish them for what they've just done, a mysterious elderly aunt, who has been keeping her eye on them since they arrived, decides to take them back in time. Cast back to 1780, smack dab in the slavery period, Joël and Régis will be sold at the market as slaves. They must join forces, not only to escape from the plantation, but also to find a way to get back to the 21st century.