Henri (Jean-Claude Dauphin) is a young filmmmaker who convinces a nobleman to let him use his sprawling chateau to film a movie. The governess to the nobleman's children is a Polish woman in her 30s. Henri successfully talks her into a role in the film, and the two are soon engaged in a passionate romantic affair. He joins the army, but the lovestruck governess follows him wherever he goes. When he tries to end the affair, she attempts suicide. The unfortunate woman continues to follow Henri, who may never escape from her amorous obsession for him.