Uncle Boonmee suffers from renal failure. He practises yoga with a passion and is therefore very aware of his body. He knows that he is going to die in 48 hours. He calls his distant relatives and asks them to pick him up from the hospital so that he may die at home. There, they are greeted by the ghost of his dead wife, who has returned to take care of him. His dead son also returns from the jungle in a non-human form. The son mated with a creature known as "Monkey Ghost" and has lived with her in the trees for fifteen years.