Jerry Makawest is a Tèw Name, a man of the soil in Creole. He lives away from the wild rhythm of the city and goes only to sell his fruits. He lives in the middle of nowhere in his secret garden where, as his grandparents before him, he cultivates and transplants what the nature gave him. He lives humbly in accordance with the earth, the sea and the rivers. He is far from all the fuss made around the ecology and the environment. He lives, simply.